Klasvoorstelling 6B

 







Het zesde leerjaar is de laatste halte van de lagere school.


Sociale vaardigheden liggen mij nauw aan het hart. Samenwerken, samen lol maken, samen spelen, …
Leren leren is een doel op zich. Leren samenvatten, hoofdzaak en bijzaak van elkaar leren scheiden, leren hoe een les moet geleerd worden, zichzelf leren sturen, het plannen van taken,… , invullen van de agenda en dagplanning kunnen hierbij een grote hulp zijn.

In het zesde leerjaar probeer ik de leerlingen zoveel mogelijk voor te bereiden op het middelbaar. Welke keuze moet elke leerling maken? Dat zal de belangrijkste vraag zijn!

Aan de hand van regelmatige toetsen, ons leerlingvolgsysteem, sociale screening, dagelijks werk, rapport, interesse van het kind, zijn of haar ontwikkelingen op ieder vlak, … kunnen we een richting aangeven.
 
In het zesde leerjaar gaan we regelmatig eens op stap. De meeste thema’s van wereldoriëntatie worden gestart met een uitstap (de natuur onderzoeken, bezoekje aan de stad, lessenpakketten verkeer door de politie, …) want al doende leert men!
 
Ieder jaar organiseren we een 5 – daagse voor het 5een het 6eleerjaar. We zijn in de Voerstreek, aan het Zilvermeer in Mol; in de Zeekameel in Lombardsijde geweest en we hebben al leren zeilen in Nieuwpoort.

Op naar een boeiend jaar!

juf Joke.

Copyright © 2013. All Rights Reserved.