Klasvoorstelling 6A


Het zesde leerjaar is de laatste halte van de lagere school.
Sociale vaardigheden liggen mij nauw aan het hart. Samenwerken, samen lol maken, samen spelen, …
Leren leren is een doel op zich. Leren samenvatten, hoofdzaak en bijzaak van elkaar leren scheiden, leren hoe een les moet geleerd worden, zichzelf leren sturen, het plannen van taken,… , invullen van de agenda en dagplanning kunnen hierbij een grote hulp zijn.

In het zesde leerjaar probeer ik, de leerlingen zoveel mogelijk voor te bereiden op het middelbaar. Welke keuze moet het maken?
Dat zal de belangrijkste vraag zijn!
Aan de hand van regelmatige toetsen, leerlingvolgsysteem, sociale screening, dagelijks werk, rapport, interesse van het kind, zijn of haar ontwikkelingen op ieder vlak, … kunnen een aanwijzing naar een richting geven.
 
In het zesde gaan we regelmatig eens op stap. De meeste thema’s van wereldoriëntatie worden gestart met een uitstap (de natuur onderzoeken, bezoekje aan de stad, lessenpakketten verkeer door de politie, … . )
Al doende leert men!
 
Ieder jaar organiseren we een 5 – daagse voor het 5een het 6eleerjaar. We zijn in de Voerstreek, aan het Zilvermeer in Mol; in de Zeekameel in Lombardsijde geweest en we hebben al leren zeilen in Nieuwpoort.


 

 

Copyright © 2013. All Rights Reserved.